úterý 26. ledna 2016

BOOKS #1

Ano, čtete správně. Dnes si řekneme něco o knihách. Přijde mi, že v těchto pár měsících nového roku se o knihách mluví všude a neustále. Tak jsem si řekla, proč k tomuto tématu také něčím nepřispět. Během prvního školního pololetí jsem musela spracovat 3 knihy v češtině a jednu v angličtině a právě o těch bych se s Vámi chtěla pobavit. Začnu nejdřív těmi českými.

První knížkou byl Krysař od Viktora Dyka. Myslím si, že i pokud jste na základní škole, tak Vám tohle dílo něco říká, protože já si ho koupila právě kvůli zmíňce v nějaké osmé třídě. Dlouho nám ležel v knihovně a letos se konečně objevil v povinné četbě, tak jsem se chytla příležitosti. Novela v sobě nese spoustu poselství a každý si jí vysvětlí jinak. Ani chvilku jsem se u knížky nenudila, a navíc to nemá ani 100 stránek! Knížka má u mě pět srdíček z pěti.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Další příběh, do kterého jsem se pustila byl Velký Gatsby od F. S. Fitzgeralda. Musím říct, že mě to trošku zklamalo. Kladem je, že kniha má přibližně 150 stran, ale přišlo mi to dost nudné. Zbytečné stránky o bezvýznamných osobách. Ale naopak musím pochválit vybarvení těch hlavních postav, které mi ve filmu trochu chybí. Když přehlédnu ty ukrutně nudné scény, tak je kniha takový lepší průměr, takže tři dvězdičky.
♥ ♥ ♥

Třetí a poslední českou knihou je Stařec a moře od Ernesta Hemingwaye. Je to útlá knížka, takže Vám toto slavné dílo nesebere moc času. Co se týče děje - Ze začátku se mi příběh líbil, ale potom vypluje stařec na moře a jen se honí za rybou a vlastně se vůbec nic neděje. Měla jsem chuť knihu zahodit a přestat číst, protože to bylo tak strašně nudné! Jenže to je povinná četba, ze které budu psát test a opravdu jsem ji chtěla dočíst a být připravena. Nakonec jsem nelitovala. Konec mě tak nějak potěšil a ty nekonečné pasáže mě nutily k přemýšlení.
♥ ♥ ♥ ♥ 

A poslední knihou je Girl online on tour od Zoe Sugg. Zoellu naprosto miluju, její kosmetiku, její videa, její vlogy... A tím bylo ovlivněno i mé čtení. Minulý rok jsem přes Vánoce četla první díl, kterým jsem se prokousala během pár dnů. Letos to nebylo nic jiného. Během asi pěti dnů za mnou byla celá kniha. Při čtení mi přišlo, že před sebou nemám písmenka, ale jako bych se koukala na film. Do děje jsem byla tak vnořená, že mi nevadilo přečíst třeba 70 stránek za jeden den. Obě její knížky jsou asi mé nejoblíbenější a nejrychleji zdolané! Pokud ale hledáte nějaké hlubokomyslné dílo, které Vás donutí přemýšlet nad světem, tak tohle to není. Girl online je kniha na odpočinek a relaxaci. A abych nezapomněla hodnotit také angličtinu... Ve škole se s učebnicí snažíme vyšplhat na úroveň C1 (i když tam zdaleka nejsem, spíše na B2). Jazyk mi nepřišel nijak težký, naopak jsem se přiučila pár nových výrazů a zafixovala jsem si něco, co jsem si vzpomněla, že jsme se učili.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuju za každý komentář :)