úterý 19. dubna 2016

RECEPT: Bezlepkový semínkovo - ořechový chléb

Během víkendu jsem byla plná motivace a inspirace. Byla jsem připravena začít jíst pravidelně čočku, tofu... (O tom ale v jiném článku) A spontánně vznikly asi čtyři příspěvky a toto je jeden z nich. V dubnovém čísle časopisu Dieta jsem už pár dní koukala na tento super zdravý chléb a chtěla jsem ho vyzkoušet. Během týdnu jsme doma nashromáždily všechny potřebné ingredience, takže jsem se do něj v sobotu mohla pustit. V průběhu pečení jsem se toho trochu bála, ale musím říct, že stojí za zkoušku!


Ingredience:
150 g slunečnicových semínek
150 g instantních pohankových vloček
100 g dýňových semínek
100 g hnědých lněných semínek
75 g vlašských ořechů
25 g kešú ořechů
4 lžíce psyllia
3 lžíce chia semínek
lžička soli
lžička agávového sirupu/medu
450 ml vody



Postup:
Ze všeho nejdříve jsem si nasekala ořechy. Potom jsem postupně nasypala všechny suché ingredience do větší mísy. Nakonec jsem přidala lžičku agávového sirupu (můžete použít i med) a obyčejnou vodu. Vše jsem pořádně zamíchala vařečkou a přendala do formy vyložené pečícím papírem. Protože jsem použila instantní vločky, stačilo, že jsem chleba nechala odpočívat pouze půl hodiny. Pokud byste pekli z normálních, je pořeba nechat směs ve formě přes noc (cca 12 hodin). Potom už jsem pekla na 200°C v elektrické troubě. Po 20 minutách jsem chléb z formy vyklopila, opět dala do troubila a nechala jsem ho tam dalších zhruba 40 minut. Po vystydnutí můžete servírovat, nejlépe s nějakou výraznou pomazánkou. 



Doufám, že chleba vyzkoušíte. Je totiž fakt dobrej! :)
Dobrou chuť, Vaše Luci
(Canon eos 1000D, 50mm/1, 8 STM)

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuju za každý komentář :)