pondělí 24. dubna 2017

POVELIKONOČNÍ SMOOTHIE DETOX|What I eat in a week

Pod slovem detox si vždy představím drastické hladovění a pití rozmixované zeleniny a rozmixovaného ovoce od rána do večera po dobu několika měsíců. Toho se ale v tomto článku bát nemusíte. Tento trend u mě oblibu zatím nenašel. Jelikož jsem celý velikonoční víkend (a také pondělí) doslova prožrala a přibrala pár těžce shozených kilo, řekla jsem si, že po zbytek týdne nahradím jedno jídlo dne nějakým smoothie, abych se zase trošku očistila a zlehčela. Dalším důvodem byla kuchařka plná nápadů na smoothie, kterou jsem dostala už před čtvrt rokem (protože jsem jí strašně potřebovala, žejo), ale zatím se mi jen válela v kuchyni.


STŘEDA:
pre - workout - banán
snídaně - kakaová ovesná kaše, para a kešu oříšky, goji, kokosové chipsy, pár kuliček hroznového vína
svačina - chia bulka, domácí vajíčkovo porková pomazánka, mrkev, 1/2 červené papriky, kousek okurky
oběd - rýžové nudle, marinované tofu, 2 listy kapusty, 1 malá červená řepa, bambusové výhonky
svačina - SPALOVAČ TUKŮ SMOOTHIE
večeře - toasty s vajíčkovou pomazánkou

ČTVRTEK:
pre - workout - banán
snídaně - bílý jogurt, hroznové víno, kiwi, 90% hořká čokoláda, para ořechy
svačina - OMLAZUJÍCÍ SMOOTHIE
oběd - brokolice s mrkví v kešu krému, dlouhozrnná rýže
svačina - sporty celozrnný chléb, tvaroh, paprika, kus okurky
večeře - ledový salát s okurkou, mrkví a kukuřicí, dýňová kostka

PÁTEK:
snídaně - ovesná kaše s burákovým máslem, jablkem a kokosem
svačina - ZÁZVOROVÉ SMOOTHIE
oběd - celozrnné semolinové těstoviny, zelenina, bazalkové pesto
pre - workout - sušenka (Super seed peanut original lift bar)
svačina - dýňová kostka s jaroměřickým žervé a šunkou, mrkev, okurka
večeře - zeleninový salát se slunečnicovými a dýňovými semínky

SOBOTA: cheat day kromě oběda, který byl jako jediný v pořádku :D
oběd - pečené batáty a brambory s lososem

NEDĚLE:
snídaně - míchaná vajíčka se šunkou, pórek, cuketa, sporty celozrnný chléb s jaroměřickým žervé
svačina - DATLOVÉ SMOOTHIE
oběd - maso na víně se zeleninou, bramborová kaše, rukola
svačina - směs oříšku, kokosové chipsy, passion fruit, banán
svačina II - chia bulka, Gervais lightlife, rukola
večeře - zeleninový salát s uzený tofu, semínka


 To by byl můj téměř týdenní jídelníček. Sobotu jsem nějak nezvládla kvůli domácím twix tyčinkám (na které pro vás pilně připravuju recept, ale když vidím, co to se mnou udělalo, tak nevím, jestli vám chci taky tak škodit :D). Teď už se podívejte na recepty jednotlivých smoothie.


SPALOVAČ TUKŮ SMOOTHIE 
125 g mrkve
25 g zázvoru
šťáva z 1/2 citrónu
40 g (1 list) kapusty
voda
(když jsem si smoothie zcedila, chutnalo mnohem lépe)


Pro mě osobně bylo tohle smoothie nejhorší. Nejenže vůbec nevonělo, ale ani chuť nebyla nijak přitažlivá. Jestli ho budu ještě někdy zkoušet, tak do něj dám méně zázvoru a rovnou si ho zcedím a hodně naředím.





OMLAZUJÍCÍ SMOOTHIE
150 g mrkve
90 g batátů
170 g jablka
šťáva z 1/2 citrónu
trošku vody



Pokud máte rádi mrkev, tak pro vás tohle smoothie nebude žádný problém. Nemusíte se bát ani batáty, není vůbec cítit.






ZÁZVOROVÉ SMOOTHIE
2 pomeranče
kousek zázvoru
1 malá červená řepa
voda



Tohle smoothie si stejně jako to první zaslouží zcezení a trochu více vody. Řepa totiž zajistí kašovitou hmotu, takže pokud nejste její milovník, tak určitě ceďte!





DATLOVÉ SMOOTHIE
4 datle
1 a 1/2 jablka (295 g)
1 pomeranč
lžička skořice
trošku vody


Slaďoučké datlové smoothie pro mě bylo nejlepší. Konečně žádná zelenina, jenom čistá chuť ovoce:)







Jsem ráda, že to nejhorší smoothie jsem si vyzkoušela hned první den, takže ty ostatní byly v porovnání dobrý. Pokud na vás bude chuť moc silná, můžete si ho zcedit, ale myslete na to, že se připravujete o spoustu prospěšných živin, nebo můžete přidat více vody.

Minulý týden pro mě byl ve znamení zkoušení nových věcí a to právě v podobě zeleninových smoothie, kterých jsem se do té doby strašně bála. Toto zkoušení ve mně probudilo dobrodruha, mám chuť teď zkoušet spoustu věcí, které bych před tím nikdy neudělala (např. vyrazit si jen tak ven na procházku, dělat věci více spontánně, bez jakéhokoliv plánování...) Tak taky zapřemýšlejte, co jste vždycky chtěli udělat, ale nikdy jste na to neměli, protože vám to přišlo jako hloupost. Zkoušejte nové věci, dokud můžete!

INSTAGRAM         FACEBOOK        TWITTER        TUMBLR

Vaše Luci
Canon eos 70D, Canon 50 mm/f 1,8

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuju za každý komentář :)